El cas de les “minis” del Trofeu Godó

Les xarxes socials bullen aquests dies amb la notícia de que Inspecció de Treball proposa sengles sancions de 25.000 euros a l’empresa de begudes Schweppes i a l’agència d’hostesses Tote Vignau per una infracció molt greu (assetjament discriminatori per raó de sexe) ocorreguda durant la celebració de la darrera edició del Trofeu Godó.

Segons la denúncia del sindicat UGT, les hostesses contractades per aquest esdeveniment van treballar a l’aire lliure amb una indumentària inapropiada, ateses les condicions meteorològiques del moment. I és que malgrat la pluja i unes temperatures inferiors als deu graus les hostesses van fer la seva feina amb minifaldilla i màniga curta. La qual cosa els hi va provocar, segons recull la premsa, que moltes d’elles patissin episodis de febre, malestar i que treballessin en unes condicions en que “els hi petaven les dents”.

Des de DADES i SERVEIS et recordem per què és important treballar sempre en un entorn amb condicions saludables.

Així, d’acord amb el Reial Decret 486/1997, de 14 d’abril, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball, s’obliga a que l’exposició a les condicions ambientals dels llocs de treball no comportin cap risc per a la seguretat i salut dels treballadors. Amb aquesta finalitat, les condicions ambientals i, en particular, les condicions termohigromètriques dels llocs de treball s’han d’ajustar al que estableix la normativa.

Per tant, l’empresari ha d’adoptar les mesures necessàries perquè la utilització dels llocs de treball no origini riscos per a la seguretat i salut dels treballadors o, si això no fos possible, perquè aquests riscos es redueixin al mínim.

Per aquest motiu, és fonamental tenir en compte el factor humà i el disseny del seu lloc de treball, que ha de satisfer les necessitats de l’empresa, així com complir amb les exigències que fa l’actual marc normatiu.

Un disseny adequat del lloc de treball que tingui en compte els factors tecnològics, econòmics d’organització i humans, és sens dubte fonamental per garantir la seguretat i salut dels treballadors, tenint efectes positius en el treball i el benestar de les persones.

Per contra, un disseny inadequat, pot comportar l’aparició de riscos per a la salut i la seguretat i provocar efectes negatius combinats amb altres riscos ja existents. Un disseny correcte dels llocs de treball suposa un enfocament global en el qual s’han de tenir en compte molts i variats factors entre els quals caldria destacar els espais, les condicions ambientals, els  diferents elements o components requerits per realitzar la tasca, les pròpies característiques de la tasca a realitzar, l’organització del treball i, per descomptat, com a factor fonamental, les persones involucrades.

Si precises més informació no dubtis en contactar amb DADES i SERVEIS.

DADES & SERVEIS S.A. utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor navegación y servicio, analizando sus hábitos de navegación en nuestro sitio web.

Al continuar navegando, entendemos que acepta su uso. Para cambiar su configuración u obtener más información consulte nuestra Política de Cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies